söndag 1 juni 2014

Söndagsrunda med inbakad tävling

3.5 timmar MTB med en tävling halvvägs inne på rundan. Brahe MTB kanske inte bjuder på många höjdmetrar men vad gör det när man ändå ligger på maxpuls mest hela tiden. Som planerat valde jag att lägga mig långt framme. Halva första varvet av 3 kunde jag följa ledarna men där började det göra för ont. Sakta men säkert gled Mas och Maku iväg och när jag inte ville spurta ikapp med risk för att bränna mig totalt så fick de gå. När jag inte såg någon bakom mig så valde jag att fortsätta på ett högt  men kontrollerat tempo. När vi hade avklarat 40% av tävlingen kom en grupp ikapp. 2 varv låg jag som trea men när vi gick in på sista varvet valde jag att låta några gå om eftersom det är en lång bit att själv ta vind tills skogspartierna börjar igen. Lite omkastningar sista varvet men slutade 4:a vilket jag kan vara nöjd med.


Effekt + puls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar