lördag 7 juni 2014

MTB + service

Började dagen med 2 timmar backträning vid roskisberget och Bergö. Har börjat inse att 24-32 inte är tillräckligt lätt utväxling för mig när det blir längre och branta klättringar. Eftersom jag är lite intresserad av att åka till Laajavuori XCM nästa helg så bytte jag till en 11-36 kassett för att testa. Freehubben på Fun Works N-light kommer oftast med när man ska ta lös kassetten så jag märkte att en del fattades. Jag var säker på att jag inte hade tappat bort metallbiten denna gång eftersom jag hade en gammal handduk under. Insåg att det var över 1 månad sedan jag sist hade service på hjulet så det var bara att söka fram en magnet och gå genom golvet i förrådet. SUCCESS! 10 minuters letande och metallbiten satt fast på magneten. Ibland har man tur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar