lördag 14 juni 2014

Laajavuori MTB 2014

Första gången jag cyklat en deltävling som hör till den finska maratonkuppen. Startade lång fram och öppnade egentligen alldeles för hårt. Efter 20 minuter kändes det som om jag bara ville hoppa av cykeln och lägga mig ner i skogen och göra en DNF. Banan är allt annat än förlåtande om man gått på rött för länge eftersom det är över 500 höjdmetrar på varje varv. I uppförsbackarna måste man hålla hög effekt bara att ha styrfart och i nedförsbackarna måste man trampa på för att inte tappa placering. Tog nästan ett varv innan jag hittade ett flyt i åkningen och med 1.5 timme avverkat så kom kramperna. För att summera de sista 2 timmarna så var det ett konstant lidanden. I mål kom jag och en 47:e plats blev resultatet (ca 120 anmälda i min klass men 91 tog sig i mål).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar