torsdag 10 juli 2014

Träningstävling: Patamäki XCO

Igår blev det en fin vilodag med bara ett rullpass för att hålla ingång benen. I morse cyklade jag först ett test av mtb-cykeln eftersom jag hade justerat växlarna och ville köra in de nya däcken. På kvällen styrde jag bilen till Kokkola för att delta i en lokal träningstävling. 6 varv på en 2.9 km slinga som hade en avslutningsbacke som kändes i benen. Som vanligt på XCO vill man ha en bra start och jag kollade snabbt vem som deltog och bestämde mig ungefär vilka ryggar jag ville ta. Redan efter en halvminut var startfältet uppdelat och jag cyklade i princip med fri sikt i min egna maxfart hela vägen in på sista varvet. Gick då om två de sista hundra metrarna och kom i mål på en 5:e plats.
Med tanke på den hårda träningen de senaste veckorna så kan jag vara nöjd med hur kroppen svarade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar