söndag 6 juli 2014

Ibland lär man sig nya saker

I helgen körde jag min första tävling med licens. 20:31 på fredagen rullade vi iväg för att inspektera prologen och tempoloppet. Med facit i hand så blev det misstag 1. Alldeles för sent och för hårt. Resultatet blev att nervositet i kombination av trötta muskler gjorde det omöjligt att sova första natten. Svettades och frös om vart annat. Misstag 2 var att inte värma upp på trainer utan bara använda vägarna. Detta ledde till att man endera låg över tröskeln i uppförsbackarna eller nära på noll effekt utför. Fanns i princip bara ett avsnitt på 150 meter nära start som var platt. Misstag nummer 3 var att använda sig av utväxlingen 11-23 i kombination med 53/39. Prologen gick bra och där snittade jag mer effekt än jag tidigare gjort. Tempot gick också helt ok där jag nästan kom upp i rekord men eftersom jag bara satt å tänkte på att spara mina ben till avslutningsstigningen så fegade jag för mycket de första 9 kilometrarna. När jag var klar med de två starterna på lördagen så bestämde jag mig att lyssna på kroppen och lämnade in mina tävlingsnummer. I stället för att slita mig i bitar och riskera att helt vara otränad en längre tid så gjorde jag en DNS på söndagens linjeetapp och hoppade i stället på cykeln och cyklade motsols och hejade på cyklisterna. I morgon börjar semestern. Det betyder 4 veckor träning på heltid.

En sjö.

Iso-syöte

Renar är överallt.

Pikku-syöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar