lördag 26 juli 2014

Joupiska XCM 2014

Har blivit mest träning, sol och tv den senaste veckan. Idag styrde jag dock bilen mot Seinäjoki och deltog i en cross country marathon deltävling. Riktigt fin bana. 3 varv där första är 12 km,  sen cyklar man 2 avslutande varven på en 24 km rutt. Lagom långa backar, döds-drop, steniga stigar, snabba grusvägar och en hel del rötter. En tävling som jag är lite osäker på om jag hade velat delta i om det hade varit blött. Idag var det dock väldigt torrt. 32 grader i medeltemperatur visade cykeldatorn.
Själva loppet gick helt ok för egen del. Kramperna kom först i slutet på sista varvet och jag hittade bra grupper de två första varven. Fick jaga ryggar under hela loppet vilket känns bättre än att tappa. Tyvärr betyder det att jag gick lite för långsamt i starten men bättre det än att totaldö på andra varvet.

Upp.
Ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar