söndag 13 april 2014

Promenad + cykling + balansövningar

Det ryktades om lvg från torget men eftersom jag har dubbdäck på crossens framhjul och trainerdäck på lvg-cykelns bakhjul så valde jag att avstå. I stället sov jag lite längre än vanligt på en söndag och drack kaffe i soffan och kollade serier. När hunden började vanka fram och tillbaka så blev det att gå på en promenad. Hemma igen så blev det en kopp kaffe till och sen iväg på en styrkeintervallrunda. Vanligtvis undviker jag spånbanorna så mycket det går men när de nu var genomblöta så passade jag på att kasta i den tyngsta växeln jag hade på mtb:n och trampa tungt. Förta rundan vid Piehi blev 49 i snittkadens och andra vid Östanpå blev 51. Passade även på att söka upp lite rötter för att öva på tekniken när nu dessa var snorhala från vätan. Helt ok känsla idag. Avslutade träningen med att göra lite balansövningar med vikter när jag kom hem.
Nu blir det att ha ena ögat på tv:n (Paris–Roubaix från Eurosport) och andra på datorn (UCI XCO World Cup).

Maraton i väntan på P-R + damernas XCO .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar