tisdag 25 mars 2014

Trötta ben

Eftersom benen fortsätter att vara trötta så hade jag inga stora förhoppningar inför dagens intervallpass. Jag följer delvis ett vinterträningsprogram för cyklister så var det bara att sadla trainern framför tv:n.
Dagens jobb var 4x(3+2)min under/över tröskeln. Vanligtvis får man ju vila mellan intervallerna, men denna övning så skall man i stället öka på vilodelen. Jag antar att man skall vänja sig vid att ligga med i en utbrytning och gå runt.

En som inte ville ligga kvar i utbrytning var Thomas Voeckler som på dagens etapp försökte gå solo de sista två milen. Som de flesta andra så gillar jag verkligen att titta på denna cyklist. Inte många sekunder  som han håller samma min.
Jag var egentligen klar med mitt pass när Voeckler gick in i den sista backen men jag tyckte så synd om han när han var på väg att bli inhämtad så jag körde en bonusintervall tillsammans med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar