torsdag 20 mars 2014

Promenad + MTB TT

Eftersom jag hämtade ut två paket på lunchen idag så blev jag tvungen att testa det första, nämligen singelklingan. 
Jag har cyklat hela vintern med original mellanklingan på mitt tredelade XT vevparti och har haft nästan minst ett chain drop på varje runda. Ikväll blev det lite hårdtestning genom ca 1h MTB-TT på relativt stökiga stigar. Det positiva var att kedjan inte hade den minsta tendens att hoppa över. Det negativa var att 34-36 känns onödigt jobbigt på de allra brantaste partierna. Resultatet blev 41min på tröskelpuls.


Singelklingan åkte på direkt.

Promenad som uppvärmning.

Kollar in A och B-linjen.

Skogen full av snö.

Denna backe gjorde ont med 34-36.

Btw sommardäck i skogen är inte att föredra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar