söndag 17 augusti 2014

Bra dag för klubben

I går gick det bra. Först en finsk mästartitel i H40 på landsväg! Sedan kom en seger i H40 i XCM kuppen. Dessutom en tredje plats för de som körde 40km. Personligen fick jag bästa placering för säsongen i XCM-kuppen.
Pyssymäki XCM i Nivala är en stenig historia. En bana som inte alls passar mig.  Att det dessutom började regna efter halva sträckan och temperaturen sjönk till 10 grader gjorde inte saken bättre. Några snabba transportsträckor fanns det men i övrigt är det mest stenar, stenar och lite mera stenar. Missade mig igen i starten. Stod långt framme vid start men tappade massor med placeringar fram till första stigpartiet och där var egentligen top 10 borta. Krigade sedan de avslutande 50km med att plocka några placeringar på folk som hade gått ut för hårt och fick betala priset efter första varvet.
Överlag är jag väl nöjd med hur jag cyklade eftersom varvtiderna visade på ett jämnt tempo över hela loppet. Vanligtvis brukar jag bli långsammare den senare halvan men igår kunde jag trycka på fram till mållinjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar